על אגף המחשוב
ייעוד אגף מערכות מידע ותקשוב
- תכנון וניהול מערכות המידע הניהולי והתפעולי הבסיסי בארגון.
- נושא באחריות למכלול שירותי מערכות המידע והיישומים הדיגיטליים של הרשות ועל ניהול כלל המשאבים.
- אחריות על התוויית האסטרטגיה של מערכות המידע והיישומים הדיגיטליים שיתמכו באסטרטגיה, בתהליכים העסקיים ובפעילויות העסקיות של הרשות המקומית.
תחומי אחריות:
- אספקת מערכות ושירותי מחשוב לרשות.
- גיבוש ויישום של מדיניות מערכות מידע ברשות.
- בהלימה לאסטרטגיה ולתהליכי העבודה של הרשות.
- תכנון תכניות עבודה וניהול התקציב בתחום מערכות המידע.
- ניהול עובדי וספקי מערכות המידע.
- ניהול התקשרויות ורכש בתחום מערכות המידע.
גיבוש ויישום של מדיניות בתחום מערכות מידע ברשות
- אחריות לתפעול השוטף של כלל מערכות המידע גני ילדים ובתי הספר.
- פתרונות הדיגיטליים ותשתיות המחשוב בהתאם .
- גיבוש מדיניות מחשוב ומערכות מידע בהתאם למדיניות ותהליכי העבודה של הרשות.
- אחריות על ניהול שוטף, אפקטיבי ויעיל של תהליכי רכש ופיתוח של חומרה ותוכנה.
- שותפות תהליכי קבלת החלטות אסטרטגיות ותפעוליות הנוגעות לתחום המחשוב כולל חינוך .
- שותפות בניהול וניתוח הידע המצטבר ברשות.
- יצירת מערכות תומכות קבלת החלטות באמצעות ידע ונתונים לשיפור השירות לתושב.
- ניתוח צרכים בתחום מערכות מידע מבחינת מצב קיים, מצב נדרש ומציאת אמצעים ותהליכים מתאימים ליישום צרכים אלה .
- שמירה על עדכניות והטמעת טכנולוגיות חדשות במערך מערכות המידע.
תכנון תכניות עבודה וניהול התקציב בתחום מערכות המידע
- תכנון תכוניות עבודה שנתיות ורב שנתיות בתחום מערכות המידע כולל מערכות החינוך לטווח הקצר ולטווח הארוך .
- תקציב שוטף ותקציב פיתוח.
- תכנון, ביצוע ובקרה של התקציב בתחום מערכות המידע.
- גיבוש והטמעת נהלי עבודה במערך מערכות המידע.
ניהול עובדי מערכות המידע
- גיוס עובדים בתיאום עם מערך משאבי אנוש ברשות.
- תכנון תכנית ההדרכה לעובדים ויישומה.
- הנחייה, הכוונה והדרכה מקצועית של העובדים העוסקים במתן שירות בתחום מערכות המידע ברשות.
- הטמעת מדיניות , לנהלים ולתוכניות העבודה של הרשות.
- העצמת העובד.
- קביעת יעדים ושיחת הערכה.
- בנית תגמול ביחס להרחבה האופקית של תחומי אחריות.
ניהול התקשרויות ורכש בתחום מערכות המידע
- הובלת הליכי התקשרות של הרשות בתחום המחשוב ומערכות המידע.
- בחירה של ספקים ונותני שירות וניהול מו"מ עימם.
- פיקוח ובקרה על עבודתם של קבלני המשנה בנושאי מחשוב.
- עמידת הקבלנים בהתחייבויותיהם וכן ברמת ובתקני האיכות והשירות (SLA).
- הערכת שביעות הרצון של משתמשים במערך מערכות המידע.